Lerobbanni a világ végén rémálomba illő történet, kivéve, ha segít az asszisztencia.
Nyaralni indultunk. Család az autóban, csomagok, nyuszimotorok a csomagtartóban, lakókocsi a vonóhorgon. A nap süt, a madarak vidáman csicseregnek, amit jól hallunk, mert a világ végén egy országút poros padkáján állunk, és azon gondolkozunk, kit hívjunk a lerobbant autónkat rendbe tenni.
Igen, ez megeshet bárkivel. Hiába készülünk fel mindenre, a technika ördöge megtréfálhat minket, és ha el kell valaminek romlani, akkor tuti, hogy a legrosszabb időpontban fog a dolog megtörténni. Ami megmenthet ilyenkor minket, az asszisztencia.
Megkérdeztük a Schiller Flottánál hogy működik az asszisztencia szolgáltatás, és meglepően XXI. Századi megoldásokkal találkoztunk!
Ha lerobbantunk, akkor nincs másra szükségünk, csak egy működő mobiltelefonra, és meg vagyunk mentve! A Schiller Flotta Assistance szolgáltatást a cég ügyfeleiként a +36 20 770-7732 telefonszámon érhetjük el, és ők azonnal próbálnak segíteni nekünk.
Ha megoldható, akkor megpróbálják a helyszínen orvosolni a hibát. Ehhez autómentőt vagy szervizkocsit küldenek a helyszínre. Ennek módszere rendkívül egyszerű, ezzel együtt nagyon modern is.
A bejelentést követően a javítást végző szolgáltató egy aktív linket küld a bajba jutott autós telefonjára. Ezt aktiválva a szervizkocsi a telefon GPS segítségével néhány méteres pontossággal látni fogja, hogy hova kell kivonulnia. Ha a szolgáltató már tudja hova kell mennie küld egy visszaigazolást az ügyfélnek, amiben lesz egy újabb link is. Erre kattintva a telefon térképalkalmazásán láthatjuk, hogy hol jár éppen a segítségünkre siető szervizautó.
Első lépésben tehát a szerelő megpróbálja majd az autónkat járóképes, közúti forgalomban való részvételhez alkalmas állapotba hozni. Ha azonban ez nem sikerül, akkor kicsit bonyolódik a helyzet.
Az szolgáltatás feltételei között megtaláljuk, hogy ha az autót szakszervizbe kell szállítani, akkor az autómentő, a lerobbanás helyszínének 100 kilométeres sugarú körén belül, ezt díjmentesen megteszi az ügyfél által választott szervizbe. Az autóban természetesen maradhatnak a poggyászok is, így ezek sorsának elrendezése nem okoz gondot.
De nem fog gondot okozni az utánfutó vagy lakókocsi sem, mert ha az a szabvány 50 milliméteres vonófejjel van felszerelve, akkor elviszik ugyan ahhoz a szervizhez, ahova az autónkat is.
Eddig jók vagyunk, megérkeztünk a szervizhez, de hétvége van, így sehol egy teremtett lélek. Hogyan tovább?
Ha a szerviz zárva van, de az autónk biztonságos tárolást igényel, akkor a tárolást az Assistance megszervezi, és vállalja annak költségeit a legközelebbi munkanapig. Sőt, ha éppen csak egy hétvégére ugrottunk volna le vidékre, akkor, a javítás idejére, de legfeljebb három egymást követő napra csereautót is kaphatunk. Azt azért jó tudni, hogy az Assitance a csereautó költségeit vállalja, az esetleges kauciót a kölcsönző részére nekünk kell megfizetni.
Ez még mindig jól hangzik, de mi történik, ha külföldön ér minket utol a baj?
Természetesen ilyenkor is lesz megoldás! HA a gépjármű szervizelése – szerviz szakvéleménnyel igazolva- három naptári napon belül nem oldható meg (beleszámolva a diagnosztika napját is), úgy a biztosító a gépjárművet az általunk megjelölt magyarországi szervizbe, vagy lakhelyünkre szállítja.
Az autónk így már garantáltan hazakerül, de mi lesz velünk és az utasokkal?
Természetesen minket sem „felejtenek” kint. A szolgáltatásban benne foglaltatik a gépjármű utasainak hazavonatoztatása (maximum 9 főig), ráadásul, ha az adott vonalon ilyen rendelkezésre áll, akkor 1. osztályon utazhatunk. Ha vonatozás több, mint hat órát vesz igénybe, és arra lehetőség van, akkor repülővel szállhatunk, igaz „csak” turista osztályon. Emellett megszervezik azt is, hogy a lakhelyünkig eljuttassanak minket. A felmerülő költségeket a Biztosító biztosítási eseményenként 500 EUR összegig vállalja.
A Schiller Flotta a segélyszolgálat biztosítása tekintetében az Europ Assistance a szerződött partnere. Reménykedjünk benne, hogy sosem kerülünk a bevezetőben leírt kellemetlen helyzetbe, de jó tudni, hogy a Schiller Flotta szolgáltatásait igénybe vevők részére lehet erre is megoldás, hiszen lesz kihez fordulni.